.NET i takie tam

Problem z localhost

with one comment

Dostałem nową maszynę w pracy z świeżo wgranym image systemu. Zdążyłem sobie ją skonfigurować, zainstalowałem co trzeba, pobrałem kod z repozytorium – wszystko fajne się buduje, działa jak należy – do czasu … pierwszego restartu.

Po ponownym uruchomieniu – strona nad którą jeszcze chwilę wcześniej pracowałem odmawia współpracy wyświetlają błąd 404. Ok. pewnie coś ze ścieżkami nie tak, ale nie, wszystko jest tak jak być powinno. Strona nadal wyświetla 404 – dziwne, robię iisreset nadal nic.

Wszystko idealnie się składa – za chwilę mam spotkanie z analitykiem i potrzebuję działającej strony – awaryjnie włączam laptopa i nadal szukam problemu.

Próbuję załadować inną stronę – problem ten sam 404. Ok. to już coś z IIS’em – działa (bo wyświetla 404). Czytam stronę błędu nieco dokładniej i mamy Status Code 101 – ok. sprawdzamy w Google co to znaczy – http://support.microsoft.com/kb/943891

101 – Switching protocols.

Niewiele mi to mówi ale zaczynam- grzebać w konfiguracji IIS’a – i w sumie od razu, widzę problem:

clip_image001

Próba ponownego startu, zwróciła kolejny wyjątek:

IIS Manager Error: The process cannot access the file because it is being used by another process. (Exception from HRESULT: 0x80070020)

Jakiego pliku? Dalszych poszukiwaniach w Internecie – okazało się, że może tu chodzić nie tyle o plik co o port🙂 Teraz już było z górki – z linii komend, wystukałem:

netstat -ano

aby sprawdzić czy coś korzysta z portu 80 – Bingo! Przechodzę do Process Explorera i sprawdzam PID procesu korzystającego z mego portu i … okazuje się, że to Chrome🙂 OK. zamykamy przeglądarkę, restartujemy IIS’a i znowu wszystko gra!!

Wszystko było by pięknie, gdyby nie zmarnowana godzina i uczucie, że już kiedyś chyba walczyłem z podobnym problemem.

Written by sakowicz

Styczeń 26, 2011 @ 12:03 am

Napisane w Aplikacje, Misc, Tools

Tagged with , , ,

Jedna odpowiedź

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bardzo popularny problem u Apache i gryzącym się Skypem. Tam wystarczy wyłączyć opcję z możliwością alternatywnych połączeń na porcie 80 (i 443).

    orzech

    Styczeń 26, 2011 at 2:00 am


Skomentuj

