.NET i takie tam

Stackoverflow

leave a comment »

stackoverflow-logo-250 Ostatnio słyszę dużo o nowym forum dla developerów mianowicie o stackoverforw.com. Postanowiłem sprawdzić o co tyle hałasu. Stonka fajna przejrzysta, bez zbędnych bajerów ale przecież nie o to tu chodzi. Ważne są odpowiedzi, ich jakoś i czas w jakim zostają udzielone. Tematyka pytań, dowolna rzecz jasna w ramach szeroko pojętego zagadnienia jakim jest tworzenie oprogramowania. Postanowiłem zadać, proste acz nie co może specyficzne pytanie i zobaczyć jaki będzie rezultat. Pytanie dokładnie brzmiało:

Define ‘poco’?
Can someone define what exactly ‚poco’ means? I’ve encountering the term more and more often and I’m wondering is it only about plain classes or it mean something more?

Jeszcze się dziwię temu co się stało zaraz po jego zadaniu. Pierwszą odpowiedź miałem zaraz po tym, jak zostałem przekierowany do strony głównej. Nie minęła nawet minuta, co ja piszę nawet 30 sekund. Fakt nie trzeba dużo aby opisać co znaczy akronim POCO, ale mimo wszystko. Potem ruszyła mała lawina. Po 9 minutach od zadania pytania miałem 7 odpowiedzi z czego jedynie dwie były prośbami o sprecyzowanie czy na pewno chodzi mi o ‘poco’ a nie o ‘pojo’ (to goście od Javy). Pojawiły się komentarze do udzielonych odpowiedzi w wyniku czego niektóre pytania zostały, nawet kilkukrotnie przeredagowane!
W efekcie po niespełna 10 minutach miałem przeszło 50 wyświetleń pytania, pełne wyjaśnienie terminu wraz z rysem historycznym skąd się on wywodzi. Co bardziej interesujące głosowanie czytelników, wyłoniło najlepszą odpowiedź.
Wnioski nasuwają się same – masz pytanie, teraz wiesz gdzie je zadać! Community to potęga.

Written by sakowicz

Październik 30, 2008 @ 2:59 pm

Napisane w Misc

Tagged with , , ,

Skomentuj

