.NET i takie tam

Detekcja wersji pliku *.sdf

leave a comment »

Nie tak dawno temu pisałem o sposobie aktualizacji bazy Microsoft SQL Compact Edition do wersji 3.5, i już wtedy zastanawiałem się, jak w sposób programowy określić wersję pliku bazy danych. Szybkie sprawdzenie namespace’ów nie dało mi niczego, co mogłoby być użyteczne. Nie mogę powiedzieć, żebym był zaskoczony, żaden zespół developerski nie jest idealny. Wpisałem sobie, więc to pytanie na moją listę ToDo i … jakoś nie miałem czasu się tym zainteresować.
Dzisiaj przeglądając poranną porcję ‚prasy’, natrafiłem na post pana João Paulo Figueiry, traktujący właśnie o wyżej wymienionym problemie. Są, więc dwa sposoby pierwszy, prosty, nieelegancki i uciążliwy – to otwieranie pliku kolejno w różnych wersjach SQL Compact Edition, jak otrzymujemy Exception to znaczy, że plik nie pasuje do aktualnie używanej wersji. Oczywiście musimy mieć zainstalowane wszystkie wersje SQL CE na naszym urządzeniu. Innym sposobem jest otworzenie pliku i odczytaniu kilku bajtów określających wersję pliku. Ciekaw jestem czy autor określił te wartości doświadczalnie, czy też zostały one podane przez Microsoft. Najważniejsze, że sposób działa, gdzie należy szukać i jakich wartości, można znaleźć z załączonym przykładzie.

Written by sakowicz

Grudzień 11, 2007 @ 11:16 am

Napisane w .NET CF, SQL

Skomentuj

