.NET i takie tam

Nowy laptopik

leave a comment »

Dwa dni temu zamówiłem sobie nową zabawkę (to nie dla mnie tylko dla dziecka we mnie😉. Pisałem już wcześniej o moich dylematach związanych z tym zakupem, z jednej strony parametry miały być na tyle dobre, aby ten komputer posłużył mi przez następne 3 lata z drugiej rozsądek nakazywał coś w ‚przystępnej’ cenie. Moim pierwszym faworytem był 15″ Apple Macbook Pro – bardzo dobre parametry, super design, ale miał wady po pierwsze wysoka cena, po drugie po co mi Macbook skoro i tak głównym systemem na którym pracuje jest Windows, a przesiadka, jak na razie, nie wchodzi w grę? Fakt można skorzystać z wirtualizacji (Parallels, VMWare) i mieć dostępne dobrodziejstwa obu systemów w tym samym czasie. Jednak wizja ciągłej pracy na maszynie wirtualnej jakoś mnie nie pociąga. Następnie bawiłem się myślą o notebooku Alienware Area-51 m9750 – Święty Gral wszystkich mobilnych graczy. Tego laptopa można sobie dowolnie skonfigurować – chcesz mieć matryce RAID w laptopie? – nie ma problemu. Oczywistym minusem była cena, następną rzeczą która studziła nieco mój zapał – były rozmiary. To jest laptop 17″ i trzeba mu przyznać stosunek mocy do gabarytów jest bardzo dobry – ale ja wolałbym coś co mogę spokojnie schować do torby i przenieść. Aha należy wspomnieć też, że raczej nie popracujemy sobie na tym laptopie bez zewnętrznego zasilania, a zasilacz do niego to prawdziwa cegła! Więc na co w końcu padł mój wybór? – Wybrałem model luksusowy – Asus Lamborghini VX2S. Podstawowe parametry to:

  • 2.2 Ghz Intel Centrino Pro (Santa Rosa)
  • NVIDIA GeForce 8600M GT (512 RAM)
  • 2 GB RAM
  • 15.4″ 1680 x 1050 ( WSXGA+ )
  • 200 GB 7200 rpm

Teraz trochę się z nim pobawię a potem może coś jeszcze o nim napiszę …

Written by sakowicz

Październik 26, 2007 @ 2:44 pm

Napisane w Misc

Skomentuj

