.NET i takie tam

Generowanie DAL z SubSonic

leave a comment »

Z początku sądziłem, ze SubSonic to kolejny OR mapper i miałem dać sobie spokój – w końcu mamy juz NHibernate’a, polska Soode i omc. Entity Framework. Jednak kierowany jakimś dziwnym przeczuciem – postanowiłem ze przynajmniej oblejże screencast.
I dobrze sie stało – SubSonic nie jest narzędziem z serii OR mapping – do czego służy chyba lepiej określała jego wcześniejsza nazwa ASP.NET Actionpack.
Wiec do czego służy ta biblioteka?
Po pierwsze umożliwia nam wygenerowanie DAL – na podstawie istniejącej bazy danych – fakt można to zrobić samemu przy użyciu MyGeneration i odrobiny dobrych chęci. Jednak to co wygenerujemy, raczej nie będzie, niezależne od serwera bazodanowego.
Po drugie udostępnia dość ciekawe narzędzia – jednym z nich jest tzw. rusztowanie (ang. scaffold) – za pomocą dosłownie jednej linii kodu możemy wylistować zawartość tabeli i udostępnić ja do edycji.
I po trzecie – dla mnie najważniejsze – możemy zrzucić bazę danych do pliku (strukturę jak i dane).
Jedyna wada – jak dla mnie – jest to ze kod generowany jest pod katem ASP.NET którym, nie zajmuje sie na codzień.
Screencasty dotyczące tej biblioteki są dostępne tutaj i tu.

Written by sakowicz

Kwiecień 27, 2007 @ 7:41 am

Napisane w .NET

Skomentuj

