.NET i takie tam

Google Maps

leave a comment »

Google rozszerzyło usługę Google Maps o możliwość nanoszenia wskazówek na ogólnie dostępne mapy. Teraz możemy – zamiast mozolnego objaśniania – wyrysować znajomym trasę jak dostać się z punktu A do B. Taką mapkę możemy wydrukować bądź przesłać link do niej pod wskazany adres email. Mi brakuje tu jeszcze dwóch opcji pierwsza to możliwość zapisania stworzonej przez nas mapki na dysku, a druga to brak interakcji z urządzeniami GPS.

Ostatnio widać, że Google bardzo się stara, uaktualniono, trochę ostatnio zapomniane Google Notebook, mozolne prace trwają nad ulepszeniem i tak świetnego Google Reader’a. Bardzo dobrze sprawuje się Google Groups i znalazłem nawet będącą chyba w dość wczesnym stadium usługę Google Bookmarks.

Muszę przyznać, że do niedawna nie byłem fanem Google – dobra wyszukiwarka – poza tym reszta była mi obojętna. Wcześniej korzystałem z kilku usług internetowych – jednakże problem z nimi był taki – ze każda z nich stworzona była przez inną firmę – tym samym dokuczał mi brak ujednoliconego interfejsu i znikoma możliwość współpracy (bez użycia dodatkowych programów). Google dostarcza nie tylko cały zestaw aplikacji sieciowych o ujednoliconym interfejsie, współpracujących ze sobą (fakt że w różnym stopniu – ale to się powoli zmienia) – ale również mamy nie jaką gwarancję – że firma nie zniknie nam z rynku i będziemy zmuszeni szukać odpowiednika usługi na sieci.

Written by sakowicz

Kwiecień 6, 2007 @ 11:53 am

Napisane w Tools

Skomentuj

